Academia de Studii Economice a Moldovei
Universitate angajată în VIITOR

Oferte de stagii din domeniul IT, servicii, bănci, finanțe, contabilitate, comunicare, resurse umane, marketing, etc., din partea companiilor, au fost disponibile studenților ASEM, în perioada 11-12 decembrie, la târgul stagiilor de practică organizat de către Centrul de Marketing, Parteneriate și Ghidare în Carieră al ASEM.

Evenimentul a cuprins pe lângă activitățile de recrutare, un workshop și training, în cadrul cărora au fost abordate subiecte legate de conexiunea dintre universitate și economia reală, angajarea și construirea carierei profesionale a tinerilor, oportunități de dezvoltare existente pe piața serviciilor educaționale, etc.

Scopul târgului a fost să asigure conexiunea dintre reprezentanții companiilor şi studenții, absolvenți ASEM, să faciliteze angajarea tinerilor pe piaţa muncii și corelarea competențelor profesionale ale tinerilor specialişti cu nevoile angajatorilor.

La târg au fost prezente peste 25 de companii din sectorul public și privat. Reprezentanții acestora au oferit, studenților, informații despre companii, stagii de practică, posibilități de angajare și creștere profesională, dar și informații conexe domeniului lor de interes.

La rândul lor, studenții au avut posibilitatea de a interacționa cu specialiști în recrutare, profesioniști din domeniu, reprezentanți ai companiilor, care să-i ghideze în alegerea corectă a stagiului sau a jobului.

Despre angajarea absolvenţilor în câmpul muncii, gradul de satisfacţie a angajatorilor față de nivelul de pregătire a absolvenţilor, despre implicarea acestora în procesul de instruire al viitorilor specialiști, precum și despre consolidarea cooperării între universitate și agenți economici au discutat specialiști HR, studenții, și cadrele didactice ASEM, în cadrul workshop-ului „Tinerii pe piața muncii: provocările angajatorilor/responsabilitățile instituțiilor de învățământ”, moderat de către Svetlana Scuteliniciuc, directoarea Agenției de Business Consulting „Smart Solver”.

Astfel, din centralizarea răspunsurilor specialiștilor HR a reieșit că angajatorii caută două seturi de competențe ale candidatului: de bază - aplicabile la nivelul tuturor posturilor (abilitățile de comunicare, lucrul în echipă) și specifice - aplicabile la nivel de post (cunoștințe tehnice, cunoașterea limbilor străine).

În opinia reprezentanților companiilor, candidatul ideal este cel care întrunește aceste condiții: o persoană care își dorește provocări, să învețe permanent lucruri noi, să se adaptează rapid la cerințele clienților, dar și la programul și volumul de lucru. Aceste aspecte pot face diferența între a obține sau nu jobul dorit.

Totodată, studenţii prezenți la workshop au împărtăşit cerințele pe care le au față de angajatori, care se încadrează într-o tendinţă generală, vizând aceleaşi variabile: oferta angajatorului ce îi reprezintă, salariul, nevoile de dezvoltare profesională şi personală, etc.

Subiecte legate de comportamentul și poziționarea tinerilor la primul contact cu angajatorii au discutat studenții și cei interesați cu Olga Țapordei, reprezentant Angry Business în cadrul training-ului „Branding personal”.

Companiile participante la târg au fost: BC “Mobiasbanca – Groupe Société Générale” S.A.; Grant Thornton SRL; Business-expert; Rabota.md; Smart Click SRL; BC "EXIMBANK" S.A.; Videosecurity; DevelopmentAid; Ideaction; BC Victoriabank SA; Întreprinderea cu Capital Străin de Microfinanțare „Easy Credit“ S.R.L.; BC"Moldova Agroindbank"S.A.; Ministerul Finanțelor; Popova Kula Winery JSC; RTSolutions; Academia Prospera; StarNet; Microinvest SRL; SC "CARTNORD" SRL; SRL Customagic; Starlab SRL; "Business Market"SRL; ALEX S&E SRL; CIC FIDESCO SRL; SA Combinatul de articole din carton; Pedersen & Partners.

Târgul stagiilor de practică a fost organizat cu suportul financiar al partenerilor: Mobiasbancă - Groupe Société Générale; Victoriabank; Easy Credit; StarNet; Microinvest; Starlab; SRL Customagic SALAT Restaurant&Free Flow, Mezellini și Business Market SRL.