Page 10 - ASEM - 30 ani de ascensiune
P. 10
PROCESUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT
În cadrul Academiei, activează un colectiv în anul universitar 2007-2008 i stabilin- Centrul de Instruire i Consultan ă în
mare de profesori, dintre care 82 la sută du-se la peste 8 mii în ultimii ani. Afaceri (MACIP);
sunt de inători de titluri tiin ifice i di- Activitatea didactică este organizată prin Centrul de Inovare i Transfer Tehno-
dactice.
învă ământ cu frecven ă i învă ământ logic;
Procesul de studii este gestionat de prim cu frecven ă redusă, fiind realizată la 6 coala Superioară de Turism i Servi-
prorector, prorector cu activitate didacti- facultă i de profil, coala Masterală de cii Hoteliere ( STSH);
că, profesor universitar, Ala Cotelnic. Excelen ă în Economie i Business, coala
Doctorală în tiin e Economice i coala Centrul de Instruire Lingvistică (CIL);
Procesul instructiv-educativ include patru Doctorală în Drept, tiin e Politice i Ad-
module curriculare: general, socio-uma- Centrul de Consultan ă i Dezvoltare
nist, fundamental i de specialitate, care ministrative. Profesională în Comer i Alimenta ie
întrunesc atât cursuri obligatorii, cât i În premieră, în Republica Moldova, în Publică al ASEM;
cursuri op ionale, fiind cuantificate cu cadrul ASEM, au fost instituite structuri Centrul de Dezvoltare Economică i
credite academice. Procesul respectiv îi speciale menite să organizeze formarea Afaceri Publice al ASEM (CDEAP);
asigură fiecărui student posibilitatea să continuă a celor dornici să- i dezvolte
se formeze ca specialist i să opteze pen- cuno tin ele, să- i sporească calificarea i Centrul de Consultan ă Analiză
tru un traseu individual. Ciclul universi- gradul de studii. Datorită dezvoltării rela- Financiară i Bugetară (CCAFB).
tar în ASEM a devenit deschis i flexibil, iilor interinstitu ionale din străinătate i Întregul proces de studii decurge în con-
stimulând op iunea i responsabilitatea participând la diverse proiecte interna- cordan ă cu Codul Educa iei i Regula-
studentului. ionale, ASEM a creat coala de Formare mentul de organizare a studiilor în în-
Continuă, în cadrul căreia î i desfă oară
Din momentul fondării, Academia i-a activitatea: vă ământul superior în baza Sistemului
început activitatea cu un contingent de Na ional de Credite de Studiu.
3 813 studen i, ajungând la peste 17 mii
9