Page 10 - ASEM - 30 ani de ascensiune
P. 10

PROCESUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT


       În cadrul Academiei, activează un colectiv  în anul universitar 2007-2008  i stabilin-      Centrul de Instruire  i Consultan ă în
       mare de profesori, dintre care 82 la sută  du-se la peste 8 mii în ultimii ani.   Afaceri (MACIP);
       sunt  de inători  de  titluri   tiin ifice   i  di-  Activitatea didactică este organizată prin       Centrul de Inovare  i Transfer Tehno-
       dactice.
                                           învă ământ  cu  frecven ă   i  învă ământ   logic;
       Procesul de studii este gestionat de prim  cu  frecven ă  redusă,  fiind  realizată  la  6        coala Superioară de Turism  i Servi-
       prorector, prorector cu activitate didacti-  facultă i  de  profil,   coala  Masterală  de   cii Hoteliere ( STSH);
       că, profesor universitar, Ala Cotelnic.   Excelen ă în Economie  i Business,  coala
                                           Doctorală în  tiin e Economice  i  coala       Centrul de Instruire Lingvistică (CIL);
       Procesul instructiv-educativ include patru   Doctorală în Drept,  tiin e Politice  i Ad-
       module  curriculare:  general,  socio-uma-                                      Centrul de Consultan ă  i Dezvoltare
       nist, fundamental  i de specialitate, care   ministrative.                  Profesională în Comer   i Alimenta ie
       întrunesc  atât  cursuri  obligatorii,  cât   i  În  premieră,  în  Republica  Moldova,  în   Publică al ASEM;
       cursuri  op ionale,  fiind  cuantificate  cu  cadrul  ASEM,  au  fost  instituite  structuri       Centrul de Dezvoltare Economică  i
       credite  academice.  Procesul  respectiv  îi  speciale  menite  să  organizeze  formarea   Afaceri Publice al ASEM (CDEAP);
       asigură  fiecărui  student  posibilitatea  să  continuă  a  celor  dornici  să- i  dezvolte
       se formeze ca specialist  i să opteze pen-  cuno tin ele, să- i sporească calificarea  i       Centrul de Consultan ă Analiză
       tru  un  traseu  individual.  Ciclul  universi-  gradul de studii. Datorită dezvoltării rela-  Financiară  i Bugetară (CCAFB).
       tar  în  ASEM  a  devenit  deschis   i  flexibil,   iilor interinstitu ionale din străinătate  i   Întregul proces de studii decurge în con-
       stimulând  op iunea   i  responsabilitatea  participând  la  diverse  proiecte  interna-  cordan ă  cu  Codul  Educa iei   i  Regula-
       studentului.                         ionale, ASEM a creat  coala de Formare   mentul  de  organizare  a  studiilor  în  în-
                                           Continuă,  în  cadrul  căreia  î i  desfă oară
       Din  momentul  fondării,  Academia   i-a   activitatea:                  vă ământul  superior  în  baza  Sistemului
       început  activitatea  cu  un  contingent  de                             Na ional de Credite de Studiu.
       3 813 studen i, ajungând la peste 17 mii





























                                                                                                                9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15