Sesiunea intensivă nr. 2 organizată de ASEM în cadrul proiectului UPGRADE: Focus pe soluții digitale pentru monitorizarea absolvenților

În data de 28 noiembrie 2025, a avut loc Sesiunea intensivă nr. 2, organizată în cadrul proiectului UPGRADE – Enhancing Graduates’ Employability Tracking in Moldova (101129166), cofinanțat de programul Erasmus+ al Uniunii Europene. Evenimentul a fost coordonat de echipa instituțională a Academiei de Studii Economice din Moldova (ASEM) și a reunit toți partenerii naționali ai proiectului.

Pe parcursul sesiunii, participanții au analizat soluții digitale moderne aplicabile în monitorizarea parcursului profesional al absolvenților, inspirate din bune practici și bazate pe instrumente inovatoare de colectare și analiză a datelor. În cadrul prezentării realizate de doamna Tatiana BUCOS, expert și membru al echipei instituționale ASEM, au fost evidențiate componentele esențiale ale unui sistem digital integrat, care să includă platforme pentru sondaje online, baze de date interoperabile, mecanisme de validare automată a datelor și tablouri de bord analitice pentru raportare în timp real. Accentul a fost pus pe integrarea acestor instrumente în infrastructura instituțională existentă, cu scopul de a asigura sustenabilitatea, acuratețea și impactul procesului de urmărire a angajabilității.

Participanții au avut ocazia să aplice practic cunoștințele acumulate, prin completarea și testarea chestionarului elaborat în cadrul proiectului, oferind feedback valoros pentru adaptarea acestuia la specificul fiecărei instituții.

În încheierea sesiunii, a fost anunțată lansarea celei de-a doua pilotări instituionale a chestionarului privind angajabilitatea și traseul profesional al absolvenților. Aceasta va fi desfășurată în perioada următoare de către instituțiile partenere din Republica Moldova și are drept obiectiv colectarea de date relevante pentru fundamentarea politicilor instituționale și naționale în domeniul educației superioare și al pieței muncii. Pilotarea este în curs de desfășurare la nivelul Academiei de Studii Economice din Moldova, fiind realizată de membrii echipei instituționale de proiect, cu sprijinul activ al facultăților ASEM implicate în procesul de colectare a datelor și adaptare a instrumentului de monitorizare.