Academia de Studii Economice din Moldova, prin intermediul Școlii de Formare Continuă, anunță încheierea cu succes în data de 15 aprilie a. c. a ultimei sesiuni din cadrul programului de formare profesională continuă „Didactica disciplinelor economice”, parte a programului extins „Psihopedagogia – metodica predării disciplinelor economice”.
Scopul fundamental al instruirii a fost acela de a psihopedagogia cu secretele didacticii economice, oferind formabililor strategii de motivare și metode de predare-evaluare care inspiră și generează experiențe captivante, relevante și accesibile pentru clasa de elevi, unde elevii vor învăța să descopere cum funcționează lumea și cum pot influența viitorul economic prin dezvoltarea abilităților de gândire critică, rezolvare de probleme și luare a deciziilor SMART.
Grupul-țintă a fost format din cadre didactice care predau discipline economice în licee, școli profesionale, colegii și centre de excelență.
Pe parcursul instruirii, formatorul Lucia CEPRAGA, dr., conf. univ., prorector UPSC, a oferit cadrelor didactice instrumentele și cunoștințele necesare pentru a preda disciplinele economice într-un mod interactiv, relevant și aliniat la standardele curriculare actuale. S-a pus accentul pe actualizarea curriculară, didactica activă, optimizarea învățării, evaluarea modernă. Agenda sesiunilor a inclus:
- Fundamentele didacticii active în disciplinele economice;
- Curriculum ca abordare sistemică;
- Aspectele-cheie din Concepția curriculum – 2024;
- Optimizarea procesului de învățare în disciplinele economice;
- Strategii moderne de evaluare.
Exprimăm mulțumiri și apreciere înaltă doamnei formator Lucia Cepraga pentru expertiza, entuziasmul și abordarea practică a conținuturilor livrate. Formarea a fost un real impuls pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și pentru consolidarea unei comunități educaționale axate pe inovație, relevanță și calitate.
Școala de Formare Continuă ASEM își reafirmă angajamentul de a susține și în viitor dezvoltarea continuă a competențelor didactice prin programe de formare adaptate nevoilor educației contemporane.