Felicitări, dragi masteranzi ASEM! Ați făcut pasul spre nivelul următor—urmează idei mari, proiecte tari și personae profesioniste. De azi, „îmi doresc” devine „reușesc”. Spor la start și curaj în toate!
Pentru a-ți oferi un start organizat și sigur, ți-am structurat toate informațiile esențiale într-o descriere detaliată a pașilor de urmat. Aici vei găsi tot ce trebuie să cunoști pentru a începe cu încredere prima ta zi la Academia de Studii Economice din Moldova în cadrul Școlii Masterale de Excelență în Economie și Business. Vei descoperi pașii clari pe care să-i urmezi, resursele care îți vor fi utile și detalii care te vor ajuta să te integrezi rapid în viața academică și comunitatea ASEM.
Pentru a deveni student la ciclul II Masterat la ASEM, sunt esențali următorii pași:
După afișarea ordinului intermediar de admitere, confirmă-ți statutul de student la ciclul II Masterat prin prezentarea actelor în original, cu prezență fizică la Comisia de Admitere ASEM. Astfel, te vei regăsi în ordinul final de admitere.
Dosarul de concurs va conține următoarele acte:
În cazul în care pretendentul la studii nu are posibilitatea de a prezenta personal actele în original, o poate face o rudă sau un prieten împuternicit prin procură autentificată notarial.
Ai întrebări despre procesul de depunere a actelor sau nu ești sigur că ai făcut totul corect? Contactează Comisia de a Admitere ASEM:
Dacă te regăsești în lista studenților la ciclul II Masterat cu studii finanțate din bugetul de stat – te felicităm. Locul bugetar îl vei deține pe parcursul întregului ciclul de studii.
Studenții admiși la studii la ciclul II Masterat cu loc de finanțare bugetară nu au obligația de a încheia contract.
În cazul în care ai fost admis la studii cu achitarea taxei, termenul limită de achiatre este 31 august 2025. Taxa de studii poate fi achitată integral sau în două rate: prima rată până pe 31 august 2025, iar a doua rată până pe 31 ianuarie 2026.
Prima etapă este încheierea contractului de studii, care are loc cu prezență fizică în ASEM, bir. 519, et. 5.
Pentru studenții care au ales învățământul la distanță, contractul de studii va fi transmis prin e-mail, care ulterior va fi semnat și transmis către ASEM.
A doua etapă este achitarea contractului de studii și poate fi efectuată prin următoarele modalități:
Taxe de studii: https://admitere.ase.md/taxe-studii/
Masteranzii ASEM, înmatriculați la programele cu frecvență, au posibilitatea de a beneficia de cazare în căminele universității, care oferă condiții de trai moderne și confortabile.
După finalizarea sesiunii de bază de admitere, pe site-ul ase.md la secțiunea „Noutăți”, pe pagina oficială de facebook ASEM și pe pagina de Instgram ASEM, va fi publicat anunțul cu privire la data și locația repartizării căminelor (în acest an Școala Masterală de Excelență în Economie și Business va repartiza căminele în data de 28 august cu începere de la ora 12.00, biroul 206 bl.F)
În ziua repartizării publicate în anunț, beneficiarul de loc în cămin se prezintă în biroul indicat cu o copie a buletinului de identitate, completează o cerere, după care semnează un contract de locațiune, care cuprinde drepturile și obligațiile părților (beneficiar/administrația ASEM), modalitățile de achitare a taxei de locațiune etc.
Ulterior, se achită taxa de cazare la casieria ASEM, prin aplicația MAIB; prin intermediul Mpay sau prin orice alt terminal autorizat. Taxa de cazare diferă în funcție de statutul Dvoastră (masteranzii admis în bază de finanțare din bugetul de stat vor achita 500 lei pentru o lună, respectiv – 5000 lei pentru 10 luni de cazare, iar cei admiși în bază de contract 1000 lei pentru o lună, respectiv – 10000 lei pentru 10 luni de cazare). Plus se achită o plată unică de garanție de 800 de lei per an, destinată doar pentru remedierea eventualelor daune cauzate de locator.
Înscrierea în grupele academice se face automat de către Direcția Management al Calității, Dezvoltare Curriculară și Studii, în coordonare cu Școala Masterală de Excelență în Economie și Business, în baza Ordinului de Admitere.
În cazul în care nu se formează grupă academică la programul de studii pentru care ați optat, veți fi contactat de către administrația ȘMEEB pentru a alege un alt program de studii de master, cu păstrarea locului bugetar pentru cei ce au fost înmatriculați la loc cu finanțare din bugetul de stat.
Odată ce ai devenit membru al familiei ASEM, îți vei crea o adresă de e-mail corporativ, cu extensia ase.md, pe care o vei folosi în comunicarea cu structurile universitare și unde vei fi înștiințat cu privire la cele mai importante informații. Totodată, fiecare grupă de studenți, are un e-mail al grupei oficial, creat automat, credențialele căruia se vor regăsi în e-mailul personal, deja creat cu extensia ase.md.
Pentru crearea adresei de e-mail, urmează pașii:
Pentru neclarități, accesați: https://vle.ase.md/kbase/kb_show/
Contacte: https://vle.ase.md/contact/
Moodle este o platformă de învățare online care îți permite să ai acces la toate resursele și activitățile cursurilor tale, indiferent unde te afli. Practic, este clasa ta virtuală, disponibilă 24/7, pe calculator, tabletă sau telefon.
Ce găsești pe Moodle?
Pentru a vă autentifica pe MOODLE ASEM este necesar de a urma pașii:
Cursurile la care studenții sunt înrolați, sunt disponibile pe platorma Moodle, la compartimentul „Cursurile mele”. Înrolarea se efectuează în regim automat sau de către profesor.
Pentru neclarități, accesați: https://vle.ase.md/kbase/kb_show/
Contacte: https://vle.ase.md/contact/
Calendarul academic reprezintă planificarea oficială a anului universitar și include toate datele importante pentru studenți și cadre didactice: începutul și sfârșitul semestrelor, perioadele de examene, sesiunile de reexaminare și alte evenimente academice. Structura anului universitar îți oferă o imagine de ansamblu asupra modului în care sunt organizate activitățile de studiu pe parcursul întregului an.
Calendarul academic: https://ase.md/calendarul-academic/
Orarul lecțiilor poate fi accesat la următorul link: https://ase.md/orar-asem/, dar și vizualizat pe panoul de avize a Școlii Masterale de Excelență în Economie și Business, holul etajului 2, bl. F, cu două trei zile înainte de începerea procesului de studii. În orarul de pe panou vor fi indicate și auditoriile în care se vor desfășura lecțiile.
Pentru a consulta orarul grupei tale, selectează ciclul de studii, anul calendaristic, anul de studii, semestrul, programul și grupa.
ASEM acceptă la studii la Ciclul II Masterat studenți care vin din alte domenii, care au obligația de autoinformare și responsabilitate proprie la acest capitol, conștienți fiind de alegerea făcută la care se adaugă tascuri suplimentare.
Pentru asigurarea încadrării cu succes în procesul de studii a acestor aplicanți se prevede organizarea de cursuri de nivelare (acumulare a minimului curricular) în primele săptămâni/luni a anului, până la începerea nemijlocită a procesului de studii (de la 01.09.2025 până la 13.10.2025-desfășurarea orelor, iar în luna ianuarie 2026 – susținerea examenelor).
La depunerea actelor în original aplicanții au fost informați de către membrii comisiei de admitere, despre necesitatea acumulării unui număr de puncte credite necesare a fi acumulate (maxim 30 p.c.) pentru a acumula un bagaj de cunoștințe esențiale începerii procesului de studii. Disciplinele incluse în minim curricular aferente fiecărui program pot fi consultate în Planurile de Învățământ pentru ciclul II Masterat plasate pe Programe de studii Ciclul II, Masterat – ASEM.
După analiza dosarului candidatului, ce a fost admis la studii la ciclul II Masterat, de către administrația ȘMEEB va fi întocmit un certificat individual cu indicarea diferențelor necesare a fi acumulate, dar și achitate (1 p.c.=170 lei, respectiv se va înmulți la nr. de credite care trebuie să fie acumulat) și concomitent va fi înscris la cursuri, care se vor desfășura în perioada menționată anterior, în zilele de lucru de la orele 17.30-20.40, cât și în weekend de la 8.00-17.30, conform orarului afișat pe panoul de avize din holul etajului 2, bl.F.
Precondiția pentru a accede la cursuri, pe pași:
Notă: Punctele credite necesare a fi acumulate pentru minimul curricular sunt contra plată pentru toți aplicanții, chiar și pentru cei admiși la studii de master în bază de loc cu finanțare de la bugetul de stat.
Pentru informații sulimentare ne puteți contacta la nr de teefon 0-22-402-831, 0-22-402-896 sau 0-22-402-942.
Academia de Studii Economice din Moldova dispune de cea mai bogată Bibliotecă Științifică de profil economic din țară.
În calitate de studenți la ciclul II Masterat vă puteți apropia pentru informare și eliberare a permisului da acces în Bibliotecă în zilele de lucru de la 8.00-18.00, dar și sâmbătă în intervalul 9.0-15.00, cu prezentarea carnetului de masterand.
Pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ la distanță – vor fi organizate sesiuni online de informare.
Link către pagina web a Bibliotecii Științifice ASEM: https://lib.ase.md/
Link către pagina de Facebook a Bibliotecii Științifice ASEM: https://www.facebook.com/biblioteca.asem
Accesul la verificarea situației academice, este permis după logare în baza contului unic de autentificare, pe site-ul VLE.ASE.MD, în meniul SERVICII.
Toate întrebările privind necorespunderea sau lipsa notelor sunt adresate la Școala Masterală de Excelență în Economie și Business sau profesor.
Planuri de învățământ pentru fiecare specialitate pot fi consultate accesând următorul link: Programe de studii Ciclul II, Masterat – ASEM
Planurile de învățământ reprezintă documentele oficiale care stabilesc structura și conținutul programului de studii pentru fiecare specialitate. Acestea includ disciplinele studiate în fiecare an universitar, numărul de ore alocate, tipul activităților (curs, seminar, laborator), precum și creditele ECTS aferente fiecărei discipline. Planurile de învățământ îți oferă o imagine clară asupra parcursului academic și a competențelor pe care le vei dobândi pe durata studiilor.
Mobilitățile academice oferă studenților și masteranzilor oportunitatea de a studia într-o altă universitate din străinătate, pentru o perioadă determinate, beneficiind de sprijin financiar care acoperă integral costurile. La ASEM, aceste mobilități se desfășoară prin programe internaționale precum Erasmus+.
Participarea la o mobilitate academică îți permite să experimentezi un alt mediu academic, să îți îmbunătățești competențele lingvistice, să îți dezvolți adaptabilitatea și gândirea interculturală, dar și să creezi contacte valoroase la nivel internațional. Experiența dobândită în cadrul mobilităților este recunoscută academic, creditele ECTS fiind echivalate în programul tău de studii la ASEM.
Informații despre Mobilitățile academice disponibile sunt periodic publicate pe ase.md la rubrica „Noutăți”.
Detalii despre mobilități academice: (+373) 22 402-743 sau international@ase.md
Pentru a-ți oferi acces rapid la informațiile de care ai nevoie, găsești mai jos datele de contact ale Școlii Masterale de Excelență în Economie și Business din cadrul ASEM, care te vor ghida și îți vor oferi suport în parcursul academic.
Administrația Scolii Masterale de Excelență în Economie și Business | Funcția | Contacte |
---|---|---|
Bulgac Corina, dr., conf.univ. | Director/Decan ȘMEEB | (022)402-831 bulgac.corina@ase.md |
Berghe Nadejda, dr., conf.univ. | Vice director ȘMEEB | (022)402-895 berghe.nadejda@ase.md |
Bîrsan Svetlana, dr., conf.univ. | Vice director ȘMEEB | (022)402-895 birsan.svetlana@ase.md |
Tăbăcaru Svetlana | Metodist | (022)402-896 tabacaru.svetlana@ase.md |
Bilic Stela | Metodist | (022)402-942 bilic.stela@ase.md |
P.S. Ne poți găsi în birourile 206 și 207 bl. F, în zilele de lucru de la 10.00-18.00
Rămâi conectat cu ASEM! Urmărește-ne pe rețelele de socializare pentru a fi mereu la curent cu noutăți, evenimente, oportunități și povești din viața universitară. Intră în comunitatea noastră online și descoperă ce înseamnă să fii parte din ASEM!
Facebook ASEM: https://www.facebook.com/ASEMoficial/
Instagram ASEM: https://www.instagram.com/asem_moldova?igsh=MXF0c3J0cjI4a3g0Ng==
TikTok ASEM: https://www.tiktok.com/@asem_moldova?_t=ZM-8yoPBqaE89d&_r=1
General information about Admission for 2025-2026 Academic Year
Cycle I, Bachelors Degree
Cycle II, Masters Degree
Admission Guide
International Student Guide
Contacts:
Official website: https://international.ase.md/en/
E-mail: international@ase.md
Tel: 373 22 402 743