Extinderea perspectivelor academice: de la Masterat la Doctorat

Continuarea studiilor la nivel doctoral nu reprezintă doar un angajament academic, ci și o investiție strategică în dezvoltarea personală și profesională.

Academia de Studii Economice din Moldova încurajează masteranzii să valorifice această oportunitate, pentru a-și extinde orizonturile și a-și atinge potențialul maxim în mediul academic și în cel profesional.

În acest sens, la datele de 18 și 20 noiembrie 2025, Școala Doctorală ASEM, în parteneriat cu Școala Masterală de Excelență în Economie și Business, ASEM a organizat două sesiuni de dialog cu studenții masteranzi. Evenimentul a avut drept scop informarea și ghidarea tinerilor cercetători în ceea ce privește parcursul academic pe care îl pot urma după finalizarea studiilor de master.

Deschiderea a fost făcută de dr. conf. univ. Corina BULGAC, directoarea Școlii Masterals de Excelență în Economie și Business, ASEM care a salutat participanții și a subliniat importanța cultivării unei culturi a excelenței și continuității în studiile superioare.

Ulterior, dr. conf. univ. Svetlana MIHAILA, directoarea Școlii Doctorale ASEM, a avut un cuvânt de deschidere prin care a subliniat rolul esențial al cercetării în formarea specialiștilor de înaltă calificare și importanța integrării tinerilor cercetători în comunitatea științifică. Dumneaei a conturat principalele repere privind studiile de doctorat, abordând aspecte precum:

  • programele de doctorat disponibile în cadrul ASEM;
  • formele de învățământ și opțiunile de organizare a studiilor;
  • structura programului doctoral și etapele esențiale;
  • beneficiile academice și profesionale ale obținerii titlului de doctor;
  • criteriile și condițiile de admitere;
  • motivația și responsabilitățile unui student-doctorand;
  • recomandări privind alegerea conducătorului de doctorat.

Întâlnirile s-au desfășurat într-un format interactiv, oferind masteranzilor posibilitatea de a adresa întrebări și de a obține clarificări direct de la reprezentanții celor două școli.