Secția Contabilitate

Secția ,,Contabilitate” este o importantă subdiviziune structurală economico-financiară a Academiei de Studii Economice din Moldova, subordonată rectorului.

Misiunea secției ,,Contabilitate” este asigurarea evidenței contabile a fondurilor necesare desfășurării procesului de studii, cercetării științifice și activității economico-gospodărești, cât și furnizarea informațiilor privind structura și dinamica patrimoniului, a situației financiare și a rezultatelor obținute în scopul fundamentării deciziilor.

Secția ,,Contabilitate” coordonează întreaga activitate contabilă a Academiei de Studii Economice din Moldova, realizează evidenţele analitice şi sintetice ale mijloacelor fixe, obiectelor de mică valoare și scurtă durată, materialelor pe surse de finanţare.

Atribuțiile principale ale Secției de Contabilitate sunt:
  • Evidenţa strictă a veniturilor și cheltuielilor instituției din finanțarea de bază, compensatorie, complementară, contracte de cercetare, venituri proprii din taxe și alte venituri din prestare servicii, proiecte externe, sponsorizări, contracte de arendă, etc.;
  • Asigurarea controlului asupra bunurilor existente și circulației lor, utilizării resurselor materiale, financiare și de muncă în conformitate cu standardele, normativele și devizele aprobate;
  • Prelucrarea informației de evidență, elaborarea sistemului integru de ținere a evidenței, dărilor de seamă și controlului conform principiilor determinate;
  • Asigurarea evidenţei circulaţiei şi existenţei mijloacelor băneşti în casierie și în conturile curente în monedă națională cât și în valuta străină;
  • Semnarea documentelor ce servesc drept bază pentru primirea și eliberarea valorilor de mărfuri, mijloacelor bănești, obligațiunilor de decontare, contractelor.
  • Monotorizarea, calcularea și înregistrarea operațiunilor ce țin de calculul fondului de retribuire a muncii personalului instituției;
  • Efectuarea la termen şi în cuantumul stabilit de lege vărsămintele către bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat;

În scopul asigurării integrității patrimoniului și atingerii obiectivelor, Secția ,,Contabilitate” conlucrează cu toate subdiviziunile structurale ale ASEM.
În cadrul Serviciului activează un colectiv profesionist, specialiști cu capacități deosebite, care au realizări și experiență îndelungată în domeniile în care profesează.

Angela Cobușceanșef Secție, responsabilă de organizarea, conducerea, controlul desfășurării în mod eficient a activității financiar-contabile a instituției în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare și reglementările interne;
Bloc A, birou 510, tel.: 022 40-27-10, e-mail: cobuscean.angela@ase.md

Ana Muntean – șef-adjunct, responsabilă de evidența sintetică și analitică a patrimoniului instituției, inclusiv a materialelor, omvsd-lor și mijloacelor fixe cât și înregistrarea lunară a facturilor fiscale aferente serviciilor procurate;
Bloc A, birou 517, tel.: 022 40-29-35

Eugenia Cojocaru – contabil principal, responsabilă de monotorizarea evidenței veniturilor și cheltuielilor entității pe subdiviziuni, grupuri de nomenclator cât și întocmirea rapoartelor statistice și fiscale;
Bloc A, birou 511, tel.: 022 40-28-41

Vera Russu – contabil principal, responsabilă de sistemul de salarizare, precum și de gestionarea cheltuielilor de personal pe toate categoriile de angajați și surse de finanțare (buget, mijloace proprii).
Bloc A, birou 509, tel.: 022 40-27-25

Silvia Matei – contabil principal, responsabilă de evidența zilnică a operațiunilor bancare pe conturile curente și verificarea extraselor bancare, cât și întocmirea notelor contabile pentru fiecare cont bugetar și pe fiecare cont curent a mijloacelor speciale atât în valută națională cât și în valută străină;
Bloc A, birou 511, tel.: 022 40-28-41

Dina Levcenco – contabil principal, responsabilă de evidența sintetică și analitică a materialelor, omvsd-lor și mijloacelor fixe din gestiunea Institutului de Cercetări Economice și întocmirea proceselor-verbale aferente, cât și calculul taxelor de arendă din cadrul institutului;
Bloc A, birou 512, tel.: 022 40-27-24

Ana Frunză – contabil cat. 1, responsabilă de contabilizarea veniturilor instituției, în special a veniturilor din darea în locațiune a bunurilor instituției, precum și a veniturilor din taxa de cazare în căminele ASEM; cât și înregistrarea în evidența sintetică și analitică a cheltuielilor/costurilor de deplasare, gospodărie a personalului instituției;
Bloc A, birou 512, tel.: 022 40-27-24

Dora Botnaru – contabil-casier, responsabilă de gestionarea mijloacelor bănești din casieria instituției;
Bloc A, birou 513, tel.: 022 40-28-43

Mazur Vera – contabil, responsabilă de evidența sintetică și analitică a materialelor, omvsd-lor și mijloacelor fixe cât și întocmirea proceselor-verbale de punere în funcțiune, casare ș.a.;
Bloc A, birou 517, tel.: 022 40-29-35

Aliona Ungureanu – contabil, responsabilă de închiderea lunii, monotorizarea procesului de calcul a amortizării, introducerea calcului veniturilor provenite din taxele de studii (la toate ciclurile și formele de studii).
Personalul contabilității operează cu poșta electronică: contabilitateasem@ase.md.