Echipa ASEM a participat la şedința de monitorizare a impactului proiectului Erasmus+, PBLMD

Vineri, 11 iunie 2021, echipa ASEM, condusă de prim prorectorul, prof. univ. Ala Cotelnic, a participat la Ședința de MONITORIZARE A IMPACTULUI proiectului Erasmus+ ”PBLMD – Introducerea învățării bazate pe probleme în Moldova: Spre consolidarea competitivității și șanselor de angajare ale studenților ” și a prezentat un raport privind sustenabilitatea proiectului în ASEM.
Ca urmare a implementării proiectului, a fost reproiectat programul de studii de licență Business și Administrare (eng-rom), iar procesul de predare – învățare s-a axat pe învățarea bazată pe probleme (PBL), învățarea bazată pe cercetare (EBL), învățarea bazată pe proiect, simulări etc.
Lectorul univ., dr. Natalia Țimbaliuc, precum și absolvenții programului Ana Hîrbu și Daniela Găina au împărtășit experiențele privind aplicarea metodei PBL, apreciind înalt impactul proiectului asupra formării competențelor necesare specialiștilor în domeniul business și administrare: elaborarea proiectelor, rezolvarea problemelor, creativitatea, lucrul în echipă, dezvoltarea competențelor de comunicare, inclusiv în limba engleză etc.
Proiectul PBLMD a fost unul național care a fost implementat cu scopul de a îmbunătăți calitatea metodologiilor de predare și învățare și a programelor de învățământ superior în 6 universități din Republica Moldova: Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM), Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM), Universitatea de Stat din Moldova (USM), Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți (USARB), Universitatea de Stat din Cahul (USC) şi Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” (USMF).
Mai multe detalii despre proiectul PBLMD găsiți la: www.pblmd.aau.dk