În perioada 5-6 aprilie 2024 în incinta ASEM s-a desfășurat ediția a XIII-a a Conferinței Științifice Internaționale în Contabilitate, ISCA 2024, eveniment științific organizat tradițional, dedicat Zilei Naționale a Contabilului, marcată anual la 4 aprilie.
Conferința a fost organizată de către Facultatea Contabilitate, ASEM în parteneriat cu:
- Asociaţia Experţilor Contabili Autorizați din Marea Britanie (ACCA) – partener general;
- Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, România;
- Universitatea „Stefan Batory” din Skierniewice, Polonia;
- KPMG, Moldova.
Lucrările Conferinței au fost deschise de către Decana Facultății Contabilitate, Lilia GRIGOROI, dr., conf. univ., iar participanții Conferinței au fost salutați de către Rectorul ASEM, Alexandru STRATAN, dr. hab., prof. univ., m. c. al AȘM, Prorectorul pentru cercetare și parteneriate Victoria COCIUG, dr., conf. univ. și Andreea STANCIU, Manager ACCA Europa de Sud-Est.
Desfăşurată pe durata a două zile, Conferința s-a dovedit a fi un real succes în domeniul financiar-contabil, prin contribuţia unor reputaţi specialişti autohtoni şi străini, care au prezentat comunicări științifice de o importanţă majoră pentru sistemul financiar-contabil în contextul noilor provocări, cum ar fi: conceptul prețurilor de transfer, auditul digital, inteligența artificială în contabilitate, securitatea cibernetică și protejarea datelor contabile etc.
La conferință au participat profesori din cadrul ASEM, reprezentanți ai mediului academic din universităţi de peste hotare: România, Polonia, Ucraina, Spania, Rusia, de la universitățile și colegiile din ţară, ACCA, practicieni din cadrul entităților, auditori.
Organizatorii aduc sincere mulțumiri oaspeților prezenți la eveniment din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi și Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, participanților pentru implicarea activă în cadrul conferinței, participanților conectați în regim online și moderatorilor, care au contribuit în mod substanțial la buna desfășurare a manifestării științifice.