Cursul de formare continuă „Inteligența Artificială – instrument pentru optimizarea procesului educaționalˮ

În perioada 15 – 17 ianuarie 2025, Şcoala de Formare Continuă a ASEM a organizat cursul de formare continuă cu genericul „Inteligența Artificială – instrument pentru optimizarea procesului educaționalˮ, conceput pentru personalul științifico-didactic și auxiliar al ASEM. Formatorul cursului: Veaceslav CUNEV, dr. în informatică, Președinte ATIC, CEO Deeplace.

Obiective fundamentale ale cursului:

  • Familiarizarea formabililor cu terminologia de bază a IA;
  • Conștientizarea potențialului IA pentru procesul de educație;
  • Dezvoltarea abilităților de utilizare a instrumentelor și aplicațiilor bazate pe IA în vederea optimizării sarcinilor educaționale specifice;
  • Stimularea gândirii analitice, critice și inovatoare etc.

Agenda SMART a instruirii a vizat o multitudine de subiecte:

  • Care sunt diferitele tipuri de IA? Ce este IA și de ce a existat un boom al IA?
  • ChatGPT: ChatGPT Plus – prezentare generală. Setări personalizate. ChatGPT 4.0 mini vs ChatGPT 4o.
  • Prompt engineering: Ce este Prompt engineering? Principiile prompt engineering. Structura unui prompt ideal.
  • GPTS: Crearea propriului GPT. Surse de cunoștințe, preformare RAG, Retrieval Augmented Generation. Ce este GPTS?
  • Data analysis: Ce este „analiza avansată a datelor” în ChatGPT?
  • Cu ce poate ajuta analiza datelor în ChatGPT? Caracteristici și capacități. Date din text.

Expertiza valoroasă a formatorului s-a reflectat în dialogul constructiv cu participanții, în exemplele relevante și soluțiile practice pe care le-a oferit, creând astfel un cadru propice pentru actualizarea cunoștințelor și implementarea instrumentelor IA în activitatea educațională și socio-profesională.

În acest context, exprimăm sincere mulțumiri și înaltă apreciere dlui Veaceslav CUNEV pentru implicare și cunoștințele valoroase pe care le-a împărtășit cu formabilii, timpul și energia investite în crearea unui climat colegial, dar și a unui mediu propice învățării adulților.