În perioada 28-29 martie 2025, Școala de Formare Continuă ASEM a organizat cursul de instruire „TIC în Educație”, destinat cadrelor didactice din licee, școli profesionale, colegii și centre de excelență, cu scopul de a îmbunătăți competențele digitale ale acestora. Formatorul evenimentului – Serghei Portarescu, dr., conf. univ., a ghidat participanții în integrarea eficientă a tehnologiilor informaționale în educația economică.
În activitatea de instruire a fost pus un accent deosebit pe utilizarea sistemului de management al învățării MOODLE, platformă larg utilizată în mediul academic pentru organizarea cursurilor, evaluarea studenților și comunicarea dintre participanți. Astfel, cadrele didactice din mediul preuniversitar au explorat și aplicat:
- instrumentele oferite de MOODLE: încărcarea și structurarea materialelor didactice, crearea testelor online, setarea activităților de tip temă, forum sau chestionar, urmărirea progresului individual al fiecărui elev/student, MOODLE ca spațiu educațional colaborativ, care susține învățarea pe tot parcursul vieții;
- Office 365, cu accent pe câteva aplicații-cheie utilizate în contextul educațional: Microsoft Teams pentru desfășurarea orelor online, organizarea întâlnirilor virtuale și colaborarea în timp real pe documente partajate;
- aplicația Outlook drep instrument esențial pentru gestionarea comunicării formale cu elevii/studenții și colegii, precum și pentru planificarea activităților prin calendarul integrat;
- platforma SharePoint pentru crearea și partajarea resurselor educaționale la nivel instituțional, care oferă un spațiu sigur și organizat pentru stocarea și colaborarea pe fișiere;
- elemente de Inteligență Artificială (IA) în activitatea didactică: aplicațiile actuale ale IA în educație, inclusiv generarea de conținut educațional personalizat, automatizarea feedbackului, analiza datelor privind performanțele studenților și utilizarea asistenților virtuali pentru susținerea învățării; demonstrarea utilizării unor platforme bazate pe IA care pot ajuta cadrele didactice în conceperea testelor, corectarea automată a răspunsurilor și adaptarea strategiilor pedagogice în funcție de ritmul de învățare al elevilor.
Finalitățile instruirii-perfecționării:
- Îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor prin prisma cunoașterii și aplicării instrumentelor și strategiilor TIC moderne, adaptate specificului disciplinelor economice;
- Explorarea și aplicarea unor platforme educaționale valoroase pentru mediul preuniversitar pentru a modela orele de economie în experiențe de învățare captivante, eficiente și utile;
- Stimularea creativității și a gândirii critice prin intermediul instrumentelor TIC, IA.
Exprimăm sincere mulțumiri și înaltă apreciere dlui formator Serghei Portarescu pentru expertiza profesională, dedicația, deschiderea și tactul pedagogic manifestate în procesul de instrurie a formabililor, furnizând astfel informații valoroase, exemple memorabile și relevante. Avem încrederea că formabilii vor aplica cu succes noile cunoștințe dobândite în activitatea didactică, contribuind și la calitatea educației economice. Împreună, avansăm în direcția digitalizării procesului educațional și a modernizării metodelor de predare prin integrarea platformelor moderne, a aplicațiilor colaborative și a tehnologiilor emergente, cum ar fi inteligența artificială!
Școala de Formare Continuă ASEM – împreună cu noi îți dezvolți viitorul!