Membrii echipei de lucru din cadrul Academiei de Studii Economice din Moldova (ASEM) au participat pe data de 28 martie 2025 la ședința Comitetului de Calitate, desfășurată în cadrul proiectului UPGRADE – Enhancing Graduates’ Employability Tracking in Moldova (Numărul proiectului: 101129166). Evenimentul, desfășurat în format online, a reunit toți membrii Comitetului de Calitate, precum și coordonatorii instituționali ai proiectului, și a fost condus de dr. Rodica CRUDU, managerul proiectului UPGRADE.
Din partea ASEM, la ședință au participat Angela CASIAN, Prim-prorector, prorector cu activitate didactică, dr., conf. univ., și Tatiana BUCOS, dr., conf. univ., care au contribuit activ la prezentarea și analiza documentelor supuse validării.
Scopul principal al ședinței a fost validarea unui set de livrabile strategice elaborate în cadrul proiectului, care urmează să fie ulterior analizate și discutate la nivel național. Această etapă este esențială pentru asigurarea coerenței și relevanței materialelor în vederea consolidării sistemului de monitorizare a angajabilității absolvenților în Republica Moldova.
În cadrul întâlnirii, au fost prezentate și supuse discuției următoarele documente-cheie:
- Profilul de țară al gradului de angajabilitate al absolvenților;
- Chestionarul pentru monitorizarea inserției pe piața muncii a absolvenților din învățământul superior din Republica Moldova;
- Cerințe pentru sondajul privind urmărirea gradului de angajabilitate a absolvenților;
- Conceptul platformei pentru monitorizarea inserției pe piața muncii a absolvenților.
Fiecare livrabil a fost prezentat sintetic de instituția responsabilă, după care partenerii au avut ocazia să-și exprime opiniile, sugestiile și propunerile de îmbunătățire. Discuțiile au evidențiat importanța unei abordări unitare și colaborative în dezvoltarea unui mecanism eficient de colectare și analiză a datelor privind parcursul profesional al absolvenților.
Ședința s-a încheiat cu asumarea angajamentului comun de a continua procesul de validare și perfecționare a documentelor strategice, în vederea sprijinirii procesului decizional și a reformelor din domeniul învățământului superior.