Pe 21 martie 2025, Departamentul „Marketing și Logistică” din cadrul Facultății „Business și Administrarea Afacerilor”, ASEM, a organizat cea de-a VI-a ediție a seminarului practico-științific „Marketingul în era digitală: tendințe, probleme, oportunități”.
Evenimentul a reunit cadre universitare, specialiști în marketing digital și studenți într-un spațiu dedicat ideilor contemporane și soluțiilor inovatoare.
Manifestarea a debutat cu mesajele de salut și de conținut tematic ale Rectorului ASEM, Alexandru STRATAN, dr. hab., prof. univ., m.c. al AȘM și a Prorectorei pentru cercetare și parteneriate, Victoria COCIUG, dr., conf. univ.
Șefa Departamentului „Marketing și logistică”, Oxana SAVCIUC, dr., conf. univ., a prezidat evenimentul și a susținut o comunicare cu tema „Aspecte etice în contextul marketingului digital”.
În cadrul seminarului au fost aduse în discuție provocările actuale ale transformării digitale în marketing, evidențiind totodată oportunitățile strategice și direcțiile emergente de cercetare și aplicabilitate practică. Printre subiectele abordate s-au regăsit:
- BELOSTECINIC Grigore, dr. hab., prof. univ., academician, JOMIR Eudochia, drd., asist. univ.: Inteligența artificială în marketingul universitar: unele realități și posibilități de aplicare.
- SOLOMCA Alex, Expert marketing și publicitate, agenția de publicitate Maximize SRL, Mindshare group-M: Media & Digital Market Overview 2024: Key Trends, Formats and Directions.
- CIJEVSCHI Angela, Director General, XPLANE Market Research SRL: Comportamentul consumatorului din Republica Moldova în spațiul digital.
- BĂLĂNESCU Viorelia, Manager Digital Marketing, VictoriaBank S.A.: Digital Marketing – structură, tehnici și strategii de dezvoltare.
- IANACHEVICI Ilie, Șef Planificare, EFES Vitanta Moldova Brewery S.A.: Automatizarea planificării producției: rolul MPS și MRP în industria modernă.
- BORDEA Olga, Specialist CRM: Utilizarea CRM în eficientizarea vânzărilor în contextual digitalizării afacerilor.
Seminarul practico-științific a oferit un cadru valoros de reflecție și schimb de idei asupra transformărilor profunde din marketingul digital, facilitând conexiuni între cercetare, inovație și practică. Provocările ridicate, soluțiile propuse și temele abordate au evidențiat necesitatea unei adaptări continue la dinamica pieței, conturând totodată direcții relevante pentru dezvoltarea competențelor profesionale într-un mediu digital în permanentă evoluție.