Pe 15 martie 2025, Școala de Formare Continuă ASEM a organizat cursul intensiv Macroeconomie susținut de dna Aurelia TOMȘA, dr., conf. univ., ASEM, în cadrul programului „Psihopedagogia – metodica predării disciplinelor economiceˮ.
MACROECONOMIA – cel de-al doilea curs de instruire intensivă din cadrul programului de perfecționare „Psihopedagogia – metodica predării disciplinelor economiceˮ a antrenat formabilii (cadrele didactice care predau disciplinele economice în licee, școli profesionale, colegii și centre de excelență) într-un proces de descoperire și înțelegere mai profundă a mecanismelor economiei.
Cursul a consolidat competențele didactice, promovând aplicarea teoriilor macroeconomice în practică și dezvoltarea gândirii critice
Obiectivul fundamental al instruirii în macroeconomie: înțelegerea sistemică a funcționării economiei naționale și globale, cu focalizarea pe agregatele economice precum: PIB-ul, inflația, șomajul, politica monetară și fiscală, instrumente de politici, rata de schimb și piața valutară. Astfel, instruirea a fost axată pe subiecte complexe precum:
• Dezvoltarea gândirii economice: înțelegerea conceptelor și principiilor fundamentale care guvernează economia la nivel național și internațional;
• Analiza comportamentului agregatelor economice: cum evoluează și interacționează indicatorii macroeconomici( PIB-ul, inflația, șomajul, nivelul veniturilor, indicatorii de bunăstare etc.);
• Înțelegerea și aplicarea modelelor macroeconomice;
• Evaluarea eficienței politicilor economice: analiza impactului politicilor fiscale și monetare asupra stabilității economice și bunăstării sociale;
• Dezvoltarea capacității de luare a deciziilor economice: aplicarea teoriilor macroeconomice în contexte reale, inclusiv crize economice, recesiuni și politici de redresare;
• Conectarea teoriei cu realitatea economică – analiza evenimentelor economice actuale și impactul acestora asupra economiei globale.
Exprimăm profundă recunoștință dnei formator Aurelia TOMȘA pentru schimbul de experiență și valoare adăugată furnizată formabililor, exemplele relevante furnizate în context macroeconomic și preuniversitar, consolidarea cunoștințelor și aprofundarea aspectelor ce țin de analiza diverselor modele macroeconomice, predicția și evaluarea politicilor economice, dezvoltarea de abilități practice utile în predarea conceptelor macroeconomice, precum și abordarea provocărilor cu care se pot confrunta cadrele didactice în predarea macroeconomiei, din perspectiva încurajării ulterioare a dezbaterilor și discuțiilor între elevi și profesori.