În cadrul proiectului Erasmus+ “Leadershipul și Managementul în Învățământul Superior din Republica Moldova / MHELM, profesorii ASEM au avut ocazia să participe la workshopuri online, care au cuprins o gamă largă de instrumente și platforme web, ce pot fi folosite pentru training MHELM, în procesul de predare și evaluare la distanță, într-un mod interactiv și creativ.
Academia de Studii Economice a fost reprezentată la eveniment de către membrii echipei MHELM, ASEM:
- Ala Cotelnic, prim-prorector, prorector cu activitate didactică, dr. hab., prof. univ., coordonator instituțional al proiectului MHELM;
- Angela Solcan, șef departament “Management”, , prof. univ.
- Irina Dorogaia, prodecan facultatea “Business și Administrare “, dr., conf.univ.
- Tatiana Gaugaș, vice-director Școala Masterală de Excelență în Economie și Business.
Alice Buzdugan, de la universitatea parteneră din Germania a fost moderatorul workshopului din 19 noiembrie, în care a prezentat și a analizat 3 tipuri de coaching potrivite pentru managementul universitar: colegială, în tandem și decodarea disciplinei. Prin simularea sesiunilor de coaching și jocului de roluri pe platforma Zoom și www.jumboard.google.com, participanții au avut ocazia să exerseze această metodă prin prisma coacher-ului, a beneficiarului sau observatorului și să înțeleagă mai bine procesul de planificare, condițiile de organizare, stabilirea obiectivelor și planului de acțiuni în realizarea unei sesiuni de coaching .
Participanții la training MHELM, au descoperit metodele, principiile și practicile de evaluare ce pot fi utilizate în învățământul superior prezentate de către Dr.Liliana Rogozea, Universitatea Transilvania din Brașov. A fost un workshop interactiv și foarte util, care a provocat discuții referitor la metodele de evaluare bazate pe învățarea prin acțiune și erorile de evaluare întâlnite în sistemul universitar. Membrii proiectului au descoperit aplicațiile digitale noi: www.sli.do și coogle.it, care oferă posibilitatea interacțiunii și evaluării participanților chiar și în instruirea organizată on-line.