În perioada 17-20 și 26 noiembrie 2020, în cadrul proiectului Erasmus+ “Leadershipul și Managementul în Învățământul Superior din Republica Moldova /MHELM a avut loc o sesiune de FORMARE A FORMATORILOR.
Sesiunile de instruire au fost organizate on-line pe platforma Zoom de către UTM, coordonatorul proiectului MHELM, la care au participat peste 30 persoane, reprezentanți ai universităților partenere din UE și RM.
Partenerii externi în cadrul Proiectului Erasmus, prezenți la training au fost Dr. David DAWSON, Universitatea din Gloucherstshire, Marea Britanie; Alexander KRAUSS și Alice BUZDUGAN, ISOB, Germania și dr. Liliana ROGOZEA, Universitatea Transilvania din Brașov.
Pe parcursul săptămânii au fost abordate subiecte ce țin de pachetele de lucru ale proiectului, și anume – prezentarea programului pilot de instruire HELM pentru conducători şi manageri din Instituţiile de Învăţământ Superior.
Fiecare echipă interuniversitară a prezentat structura și conținutul detaliat al modulului din cadrul noului program pilot, cu descrierea obiectivelor și finalităților, dar mai ales cu argumentarea și exemplificarea metodelor de instruire și învățare planificate în cadrul modulului. Tatiana Gaugaș s-a referit la conținutul și metodologia de predare-învățare în cadrul modulului “Leadership: repere conceptuale și context de realizare” și la necesitatea utilizării coaching-ului ca metodă de instruire. Prof. univ. Angela Solcan a prezentat structura și finalitățile modulului „Managementul resurselor materiale în învățământul superior” și a descris metodele de predare planificate de a fi utilizate. Un sumar al modulului “Managementul schimbării și dezvoltarea organizațională în cadrul Instituțiilor de Învățământ Superior” a fost făcut de coordonatorul instituțional prof.dr.hab. Ala Cotelnic, care a menționat importanța asigurării interactivității și instruirii centrate pe cursanți. Dr. Irina Dorogaia a analizat metoda coaching-ului și a descris tipurile ce pot fi aplicate în procesul predării-învățării compartimentului „Dezvoltarea organizațională și optimizarea proceselor în instituțiile de învățământ superior”.