Workshop-ul internațional „Gestionarea cercetării și a științei deschise”, desfăşurat în cadrul proiectului MINERVA

În perioada 29-30 septembrie, în cadrul proiectului MINERVA, s-a desfășurat workshop-ul internațional cu tematica „Gestionarea cercetării și a științei deschise” în Erevan, Armenia, la care au participat reprezentanții Academiei de Studii Economice din Moldova.

Atelierul de lucru internațional a avut loc în cadrul proiectului MINERVA – „Strengthening research management and open science capacities of HEIs in Moldova and Armenia”, număr de referință: 597912-EPP-1-2018-1-MD-EPPKA2-CBHE-SP, co-finanțat de către Uniunea Europeană şi coordonat de către ASEM.

În prima zi a workshop-ului, echipa ASEM a participat la Conferința internațională „Conservarea patrimoniului pentru un viitor durabil”, dedicată celei de-a 510-a aniversare a tiparului armean, care este organizată de către Biblioteca Națională a Armeniei în parteneriat cu proiectul MINERVA. La această conferință, reprezentanții ASEM au avut oportunitatea de a se informa cu privire la sistemele de gestiune ale conținutului digital și de a asimila noi viziuni asupra rolului incontestabil al conservării și promovării patrimoniului cultural.

În data de 30 septembrie, au fost prezentate și analizate realizările obținute în cadrul proiectului MINERVA, în Republica Moldova și în Armenia. Respectiv, a fost observată măsura în care a fost atins obiectivul general al proiectului – de a consolida capacitățile de cercetare și de știință deschisă ale instituțiilor de învățământ superior din Republica Moldova și din Armenia.

De asemenea, a fost acordată o deosebită atenție aspectelor referitoare la sustenabilitatea proiectului MINERVA. În cadrul workshop-ului, participanții au examinat strategii și politici la nivel național privind știința deschisă, au identificat oportunitățile și provocările ce țin de implementarea recomandărilor UNESCO pentru știința deschisă, au discutat inițiativele, oportunitățile și lacunele existente pentru consolidarea capacităților de știință deschisă. Totodată, a fost abordat subiectul depozitelor digitale din cadrul instituțiilor de învățământ partenere, care contribuie semnificativ la dezvoltarea infrastructurii de cercetare.